Åk3,gr1och2

Takt och rytm?
Vad är hel- halvtakt? Vi hittade bägge delar och lyckades följa musiken!
Pulsringen – här gällde det att vara koncentrerad hela tiden! Pulsen kunde helt plötsligt vända och gå på andra hållet i ringen! Sedan skulle vi dessutom följa takten i musiken.
Gitarrens delar, kropp, hals, strängarnas namn, stämskruvar – vi kom på många olika delar!
Många av oss börjar nu byta ackord, från A till E7!
Avslutning:
Dagens guldkorn – och hur kändes det inom oss i samband med dagens guldkorn?
Känslorna vi hade idag var Stolt/lärt mig någonting, spännande, utmanande, glad, trött

T ex:
”Jag lyckades ta ackordet A” – känner mig stolt/lärt mig någonting
”Jag började byta ackord från A till E7”  – känner det som en utmaning

image

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *